.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری مسابقه "ميرزا كي بود و چه كرد؟" در گيلان

رييس اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانش‌آموزان گيلان از برگزاري مسابقه‌اي با عنوان "ميرزا كي بود و چه كرد؟" از سوي اين اتحاديه خبر داد. "محبوب روستا"  افزود: اين مسابقه به مناسبت فرارسيدن هشتاد وششمين سالگرد شهادت ميرزا كوچك خان جنگلي اين روحاني مجاهد برگزار مي‌شود.
وي اظهار داشت: دانش‌آموزان مي‌توانند چكيده اطلاعات را حداكثر در يك صفحه ‪ A4‬نوشته و به انجمن اسلامي مدرسه خود تحويل دهند. رييس اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانش‌آموزان گيلان زمان تحويل آثار را تا پنجم آذرماه عنوان كرد و گفت: ذكر مشخصات كامل شامل نام و نام‌خانوادگي و شماره تماس الزامي است.
وي اضافه كرد: به سه نفر از كسانيكه بهترين نوشته‌ها را به انجمن اسلامي تحويل دهند، جوايز ارزنده‌اي اهدا مي‌شود. ميرزا كوچك خان جنگلي " يونس" فرزند ميرزا بزرگ در سال ‪ ۱۲۹۸‬هجري قمري در محله استادسراي رشت متولد شد.
ميرزا در ابتدا به اميد نجات مشروطه به مجاهدين پيوست و در فتح قزوين و تهران به دست مجاهدين مشروطه شركت داشت كه در مبارزه با قواي استبداد مجروح شد و مدتي را در بادكوبه "باكو" و تفليس براي درمان اقامت گزيد.
وي در برگشت به رشت به دليل فعاليت‌هاي بيگانه ستيز خود، به تهران تبعيد شد و در سال ‪ ۱۳۳۴‬هجري قمري رسما براي مبارزه با استبداد داخلي و استعمار خارجي كميته‌اي را در تالش به نام "اتحاد اسلام" با ‪ ۳۴‬ماده و ‪ ۹‬فصل نامه تشكيل داد و نهضت جنگل را تاسيس كرد. نهضت جنگل پس از هفت سال مبارزه به دليل شهادت ودستگيري ياران و خيانت برخي از نزديكان ميرزا به انتها رسيد و كوچك خان يكه و تنها تا آخرين نفس در مقابل دشمنان پايداري كرد اما سرانجام در دامنه كوه گيلوان به شهادت رسيد.
اكنون آرامگاه وي در محله سليمان داراب رشت زيارتگاه آزادگان و عاشقان ولايت حسيني است. گيلان با بيش از دوميليون و ‪ ۴۰۰‬هزار نفر جمعيت، داراي بيش از ‪ ۴۵۰‬هزار دانش‌آموز است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.